Ens estimem, ens besem i sabem qui són els bons i els
dolents com ens han ensenyat, els trobadors, els joglars, els rectors, els
professors, la literatura i, actualment,
el cinema, la televisió, les xarxes socials... Ja ho sabeu: coses de la
superestructura.
Malgrat els intents democratitzadors de les xarxes socials,
que són més incontrolables, la televisió encara guanya la batalla, perquè és
molt més influent i els seus missatges entren en totes les cases.
Pregunteu-li-ho, si voleu, a Pablo
Iglesias que és un expert en el control de les xarxes socials, però sobretot és un producte televisiu. O a Mònica Oltra que la teniu més a prop i
a la qual Enric Morera, malgrat
tenir més força en l’organització, li haurà de cedir el protagonisme. Ella,
però, és més mediàtica i pot fer més visibles les propostes del partit.
Eixir en la televisió és la dèria de qualsevol que vulga
vendre un producte, una idea, una proposta, un llibre... Recordeu la història
de l’accident del metro de València. Encara que aquest diari va informar
puntualment de totes les coses que passaven i era un tema recurrent en les
xarxes socials, només es va produir l’escàndol quan el va fer visible un famós
programa de televisió. I va fer visible el silenci i totes les trampes del
partit popular. Anys després de l’accident, els personal es manifestà i es van
haver de replantejar moltes coses, fins i tot en la via judicial.
A casa nostra es va muntar una televisió amb l’excusa que
teníem una llengua pròpia. Excusa que no van necessitar les altres comunitats
autònomes per a posar en marxa la seua. Gatets i gossets tenen la seua pròpia
televisió. Per això, Alfonso Rus,
que és llest, ha sigut el primer en donar el crit d’alarma. Com podem anar a
unes eleccions, si no eixim per la tele? Sí que ixen, però, en els altres
canals com a exemple de la corrupció. Ja tenen marca. Una marca que Alfonso Rus
vol intentar contrarestar. El president Fabra, el liquidador, no sap què ha
fet. El president Lerma va engegar
la televisió, Zaplana va duplicar el
personal i Camps li va seguir els
passos. Fabra la va tancar. Va voler ser invisible i ara no té missatge. No els
importa la llengua ni el país, ni res. Només contrarestar un resultats que els
afonen. Ara ningú no coneix l’ocurrència de la llei de senyes d’identitat. Fum
inútil. Si no ixen per la televisió no existeixen. Pregunteu-li-ho a Pablo
Iglesias que sap perfectament que és la superestructura.
Levante, 17 de novembre de 2014
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada