dilluns, 11 de febrer del 2019

Clubs de lectura



    


Sempre m’he trobat molt a gust en els clubs de lectura que m’han convidat, perquè és un plaer reunir-te amb unes persones que t’han llegit i volen conversar sobre una obra a la qual tu li has dedicat moltes hores de la teua vida i, en molts aspectes, forma part de tu. I es tracta d’això, de parlar-ne del procés de creació, de quina part de realitat i de ficció hi ha en el teu llibre i de totes les coses que en volen saber −que en són moltes− els teus lectors. Prop de casa meua hi ha tres grups de lectura que funcionen molt bé i estan conduïts per tres persones que s’estimen els llibres i volen compartir la seua passió fomentant, com poden i saben, la lectura. Parle de Jeremies Barberà a Albalat,  d’Eduard J. Gay a Polinyà i de Josep Santandreu a Sueca. Les seues sessions són molt interessants i amenes perquè, sempre que poden, fan participar els autors dels llibres en les seues tertúlies i debats. I no ho tenen difícil perquè, a la Ribera, pegues una puntada a una pedra i et trobes amb un escriptor camuflat, o amb pilotes −aquest de les pilotes deu ser el meu amic Manuel Joan Arinyó−, que de tot n’hi ha. No vull dir més noms, perquè, com són amics, no me’n vull deixar cap de la llarga llista. Per cert, enguany celebrarem, el 16 de febrer a Albalat, crec que la XVI Trobada d’escriptors i escriptores de la Ribera i ens reunirem uns quants amics i amigues que fan fotografies o escultures, canten, pinten, escriuen, editen... perquè no tenim cap tipus de mania i està obert a totes les activitats artístico-culturals i afins. En definitiva, hi serem el bo i millor de cada casa. 

Abans de la trobada passe pel club de lectura d’Albalat on hi ha una sessió de la novel·la Aldebaran de Josep Franco (Bromera), que és la que més m’agrada de totes les que ha escrit que en són un bon grapat. Josep Franco és un dels més veterans i més productius escriptors de la Ribera que a Aldebaran conta una història situada en un temps de canvis, finals del segle XIX i principis del segle XX, quan el moviment anarquista començava a consolidar-se arreu del món i molts intel·lectuals artistes i persones respectables abraçaven l’acràcia i es posaven a l’avantguarda de la Revolució buscant la llibertat. Aquella “estrella vermella, poderosa i grandíssima, molt més gran que el nostre sol, que els astrònoms antics anomenaven Aldebaran. I lluitar per la llibertat és com pretendre arribar algun dia a Aldebaran: sabem que no hi arribarem mai, que mai no farem realitat el nostre somni, però que mentre lluitem per tenir Aldebaran a l’abast de la mà, en som els amos i ningú no ens pot furtar aquest somni. La llibertat és també l’estrella vermella: mentre lluitem per ella, és ja nostra.”

Levante,11 de febrer de 2019





2 comentaris:

  1. Em pregunte si la Renaixença va començar a la Ribera...

    ResponElimina
  2. Em dic Andra Maria Lupu, forma, Andorra la Vella. Després de dotze anys de matrimoni, jo i el meu marit hem estat en una disputa o l’altra fins que finalment em va deixar i es va mudar a Califòrnia per estar amb una altra dona. Vaig sentir que la meva vida s’acabava i els meus fills van pensar que mai no tornarien a veure el seu pare. He intentat ser fort només per als nens, però no he pogut controlar els dolors que turmenten el meu cor, el meu cor estava ple de dolors i dolors perquè estava molt enamorat del meu marit. Cada dia i nit penso en ell i sempre desitjo que tornés a mi, estava molest i necessitava ajuda, així que vaig buscar ajuda en línia i vaig trobar un lloc web que em va suggerir que el doctor Osagiede pot ajudar a tornar ràpidament. . Per tant, vaig sentir que l’hauria de provar. Vaig contactar amb ell i em va dir què fer i ho vaig fer i després va fer un encanteri d’amor. 48 hores després, el meu marit em va trucar realment i em va dir que ell trobava a faltar jo i els nens, així que és increïble. Així va ser com va tornar aquell mateix dia, amb molt d’amor i alegria, i va demanar disculpes pel seu error i pel dolor que va causar a mi i als nens. Des d'aquell dia, el nostre matrimoni era ara més fort que com abans, tot gràcies al doctor Osagiede. és tan poderós i vaig decidir compartir la meva història a Internet que el doctor Osagiede real i poderós lletre d’encanteri que sempre pregaré per viure molt de temps per ajudar els seus fills en temps de problemes, si esteu aquí i necessiteu el vostre ex. de tornada o el teu marit es va mudar a una altra dona, no ploris més, contacta ara amb aquest potent ruixador d’encanteri. Aquí teniu el seu correu electrònic de contacte a: doctorosagiede75@gmail.com o whatsapp al +2349014523836
    o viber +2349014523836

    ResponElimina